Zmiana wyliczenia wagi gabarytowej w Fedex
Z dniem 01.07.2021 zmianie ulega sposób wyliczenia wagi gabarytowej, gdzie dotychczas stosowany wzór (A x B x C) / 6000 zostanie zastąpiony nowym: (A x B x C) / 4000. ...
Czytaj więcej
Wymagania dotyczące parametrów przesyłek w FedEx Express.
Wymagania dotyczące parametrów przesyłek w K-EX Express:
Jest to przesyłka, która ze względu na swój kształt nie może zostać obsłużona przez automatycznego sortera a także wymaga specjalnej obsługi ze względu na swoją zawartość.
Jak wygląda przesyłka niesortowalna?
Istnieje kilka podstawowych czynników, które mają wpływ na uznanie paczki jako nisortowalną. Są to przede wszystkim:
Kiedy zostaje naliczona dodatkowa opłata?
Dopłata zostaje naliczona w momencie kiedy przynajmniej jeden bok jest dłuższy niż wynoszą wymiary w przesyłkach standardowych. Dopłaty dotyczą paczek - jeżeli więc w ramach jednej przesyłki wysyłamy kilka paczek, to opłata ta naliczona zostanie za każdą paczkę, która nie mieści się w standardowych definicjach.
Opakowanie powinno być sztywne. Nie może być uszkodzone, posiadać dziur, wgnieceń, itp.
Przewożony towar powinien być zabezpieczony od wewnątrz. Służą do tego takie materiały jak: folia bąbelkowa, papier, styropian, pianka czy taśma klejąca.
Każdy z elementów powinien zostać zapakowany w taki sposób, aby nie miał możliwości poruszania się i był zabezpieczony przed wstrząsem.
Zawartość nie może wystawać poza obręb kartonu.
Nie można pakować materiałów żrących oraz ADR wyłączonych z przewozu.
Nie można łączyć ze sobą wielu opakowań, np. kartonów.
Z opakowania należy usunąć wszystkie naklejki i oznaczenia, które są nieaktualne.
Należy w sposób wyraźny umieścić dane adresowe (adres docelowy i zwrotny) na etykiecie
Reklamacji podlega wyłącznie prawidłowo zabezpieczony towar.
Kurier może odmówić odbioru nie prawidłowo zapakowanej przesyłki.
Jak pakować,aby uniknąć uszkodzeń:
Wykorzystaj pudełko z tektury falistej.
Zadbaj o zabezpieczenie zawartości paczki, każdy element zabazpiecz aby nie narazić go na swobodne przemieszczanie wewnątrz paczki.
W serwisie klient niezarejestrowany/zarejestrowany kuriera zamawia w kilku krokach.
Dokumenty przewozowe:
Czym jest przesyłka pobraniowa? (COD)
Jest to rodzaj przesyłki polegający na tym, że odbiorca/klient płaci za towar w momencie odbioru przesyłki od kuriera. Jest to bardzo popularny rodzaj płatności stosowany najczęściej w handlu on-line, korzystny dla osób, które nie chcą lub nie mają możliwości zapłaty za zamówienie poprzez przelew bankowy.
W BoxCenter zwrot pobrań dokonywany jest w terminie:
Zwrot pobrań dokonywany jest na nr konta bankowego lub wypłacany w punkcie BoxCenter.
ROD "Returns of documents" z polskiego "zwrot dokumentów". Podczas nadania przesyłki nadawca umieszcza w niej dokument zwrotny (FV, WZ itp.), kurier doręczający odbiera podpisany przez odbiorcę dokument po czym wraca on do nadawcy.
Waga gabarytowa ma zastosowanie w przypadku przesyłek, które są lekkie, ale mają duże wymiary i przez to zajmują dużo miejsca w samochodzie kuriera.
W środowisku kurierskim występuje zróżnicowane nazewnictwo opisywanej wagi. Można się również spotkać z wagą wymiarową, wagą przeliczeniową czy wagą przestrzenną.
Sposób obliczania
Część z firm przyjęła zasadę, że 1m3 jest odpowiednikiem określonej wagi. Inne dzielą objętość paczki wyrażoną w cm3, przez ustalony dla danej firmy współczynnik. Praktycznie oba te sposoby prowadzą do tego samego, czyli przypisania "wagi wymiarowej" proporcjonalnie do objętości paczki.
W przypadku lekkich przesyłek, brana jest pod uwagę większa z pośród wag rzeczywistej lub gabarytowej.
Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia i wykonania usługi, jeżeli przesyłka zawiera:
Wszelkie przesyłki odebrane od Nadawcy przez Kuriera są weryfikowane na podstawie otrzymanej Faktury od Przewoźnika z informacjami zawartymi na Państwa liście przewozowym. W przypadku podania niezgodnych ze stanem faktycznym danych dotyczących wagi, wymiarów, zawartości oraz sposobu opakowania przesyłki, jesteśmy uprawnieni do wystawienia Państwu dodatkowej Faktury VAT na kwotę wynikającą z różnicy cenowej pomiędzy faktyczną ceną za przesyłkę a ceną wygenerowaną przy podaniu błędnych danych. W przypadku nieopłacenia przez Państwa dodatkowej Faktury we wskazanym terminie, mamy prawo do wstrzymania świadczenia usług na rzecz Państwa, zablokowania dostępu do konta oraz zaliczenia na poczet przeterminowanych płatności wysokości pobrań (COD) Państwu należnych, a w sytuacjach skrajnych naliczenia odsetek z tytułu nieterminowych płatności.
Przesyłka zostaje awizowana (na awizo znajduje się numer kontaktowy do Kuriera, Odbiorca może zadzwonić i uzgodnić czas odebrania przesyłki). W następnym dniu roboczym przesyłkę można odebrać osobiście w najbliższym terminalu. Jeśli nie nastąpi odbiór osobisty, kurier następnego dnia roboczego podejmuje kolejną próbę dostarczenia przesyłki do adresata. Jeśli i ta próba nie będzie udana, przesyłka wraca do terminalu gdzie jest przechowywana przez okres 7 dni. Po upływie 7 dni przesyłka zwracana jest do Nadawcy na jego koszt.